Suplement stworzony przez PAŻP i SIP

heliJednym z istotnym obszarów o charakterze lotniczym, jakie przedstawiają się na terenie naszego kraju jest Kraków i lotnisko Karków Balice. Ostatnimi czasy, w związku z tym, że W Polsce ma dobyć się COP24 – światowej skali wydarzenie sportowe – Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz Służba Informacji Powietrznej przygotowały specjalny dokument określony mianem suplementu. Suplement ten określa szczegółowo zasady wykonywania lotów podczas trwania mistrzostw. Chodzi tutaj przede wszystkim o konkretne strefy i ich analizę pod kątem możliwości wykonywania lotów. Suplement ten dotyczy rejonów z całego kraju, jednakże ja swój celownik dzisiaj ustawiłem na krakowskie tereny. Tak czy inaczej, przedstawia się on następująco:
1. EP R123 – Kraków- Błonia; strefa kibica
– wykonywanie lotów IFR z terenu lotniska Kraków Balice lub z jego obszaru według planu lotu (FPL)
– loty ze statusem SAR lub HEAD
– loty państwowego lotnictwa
– loty wykonywane przez Lotnicze Pogotowie Ratunkowe
– loty telewizyjnych śmigłowców – za zgodą Centrum Operacji Powietrznych
2. EP R124 – Kraków; Centrum pobytowe i treningowe
– wykonywanie lotów IFR z terenu lotniska Kraków Balice lub z jego obszaru według planu lotu (FPL)
– loty ze statusem SAR lub HEAD
– loty państwowego lotnictwa
– loty wykonywane przez Lotnicze Pogotowie Ratunkowe
– loty telewizyjnych śmigłowców – za zgodą Centrum Operacji Powietrznych
3. EP R125 – Wieliczka; Centrum pobytowe i treningowe
– loty ze statusem SAR lub HEAD
– loty państwowego lotnictwa
– loty wykonywane przez Lotnicze Pogotowie Ratunkowe
– loty telewizyjnych śmigłowców – za zgodą Centrum Operacji Powietrznych

Wytyczne te zostały ściśle i szczegółowo opracowane. Tak czy inaczej, działania takie mają na calu zapewnienie bezpieczeństwa w powietrzu – a ten aspekt w przypadku COP24 jest również ważny.